.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در ستاد هفته ی ملی کودک مطرح شد:
توجه دستگاه های فرهنگی به حقوق کودکان
دستگاه های فرهنگی توجه جدی به حقوق کودکان داشته باشند لزوم توجه جدی دستگاه های فرهنگی به حقوق کودکان

شمال نیوز: در دومین جلسه ی ستاد هفته ی ملی کودک  در مازندران،  اعضای ستاد بر اهمیت دستگاه های فرهنگی استان در نهادینه سازی حقوق کودکان تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار شمال نیوز در ساری، در این جلسه که برای دومین نوبت در این کانون برگزار شد، دبیر ستاد هفته ی ملی کودک در مازندران گفت: بنا بر سیاست های ابلاغی، هفته ی  ملی کودک به جای روز جهانی کودک هفته ای با این عنوان جایگزین شد تا بر جایگاه و نقش موثر این دوره  توجه اساسی تری شود.
قاسم عزیزاده گرجی با اعلام شعار امسال هفتهی ملی کودک به عنوان؛« زنده باد  کودکی، زنده باد زندگی»  افزود: در سال های قبل یک روز به کودک اختصاص داشت و تنها در آن  روز با اجرای برنامه  به کودکان پرداخته می شد، لذا بنا به تصمیمات صورت گرفته امسال به صورت ملی طی یک هفته و با همکاری دستگاه های فرهنگی عضو ستاد، بر نامه های منسجم و موثر تری در جهت احقاق حقوق کودک در نظر گرفته می شود.
وی تاکید کرد: توجه جدی دستگاه های فرهنگی به حوزه ی کودک می تواند  در نهادینه سازی ارزش های اجتماعی و فرهنگی در این قشر آینده ساز موثر باشد.
مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران با تاکید بر آموزه های موجود در فرهنگی اسلامی گفت: توجه به کودک و تربیت آن بسیار حایز اهمیت است لذا می بایست به طور کاملا جدی با برنامه ریزی، جهت دهی، هزینه و توجهات ویژه، کودکان را در مسیر رشد و بالندگی اسلامی هدایت و راهنمایی نمود.
توجه به نقش خانواده و همراهی آنان با برنامه های مورد نظر از دیگر مواردی بود که گرجی از آن به عنوان دیگر اقدام موثر در این حوزه یاد کرد.
این مدیر فرهنگی توجه به میل و پسند کودک را از معیار مهم حقوق کودکان عنوان کرد و اظهار داشت: در برنامه ریزی این هفته به این مهم توجه شود.
وی با اشاره به اهمیت این ستاد خاطر نشان کرد: دستاورد برنامه های هر یک از این دستگاه ها در حوزه ی تخصص خود در قالب یک نمایشگاه مشترک اجرایی خواهد شد.
گرجی اولین گام را در برنامه ریزی های هفته ی ملی کودک، فضا سازی عنوان کرد و نقش رسانه ها و بویژه صدا و سیما را در این هفته مهم قلمداد کرد.
گفتنی  است در این جلسه سایر نمایندگان دستگاه های عضو به ارایه برنامه ها و دیدگاه های خود در خصوص هفته ی ملی کودک پرداختند .
تاکید بر نقش آموزش در نهادینه سازی هنجار ها، ارتقا خدمات مدد کاری اجتماعی در حوزه ی کودک، توجه به حقوق کودک در خانواده، مدرسه و اجتماع و همچنین برنامه ریزی در خصوص راتقای فرهنگ مطالعه در کودکان از جمله موارد مطروحه از سوی دستگاه های عضو بوده است.
از دیگر مواردی که در این جلسه مطرح شد می توان به: معرفی سایت جامع سلامت در حوزه کودک، توجه به بهداشت و سلامت کودکان، آشنایی کودکان با میراث فرهنگی و نیز توجه به رشد  به رشد فکری و جسمی کودکان اشاره کرد.
گفتنی دستگاه های همچون:  اداره کل آموزش وپرورش،  معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، اداره کل  اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران، معاونت اجتماعی نیروی  انتظامی مازندران، دفتر امور شهری استانداری مازندران، دفتر امور روستایی استانداری مازندران، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، میراث فرهنگی استان، اداره کل تبلیغات اسلامی استان، اداره کل کتابخانه های عمومی استان، معاونت اجتماعی سپاه مازندران، صداو سیمای مرکز استان، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، سازمان بهزیستی استان و فرماندهی راهنمایی و رانندگی مازندران در این ستاد عضویت دارند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.059 seconds.